stopa
PRIHLÁSENIE
Nemáte účet? Registrácia
Zabudli ste heslo?

Kalendár výjazdov ->Spiš 2009 (2009)

Spiš 2009

Je piatok trinásteho a v tento novembrový deň má Pajero-club Slovakia svoje ďaľšie stretnutie. Na Spiši sa koná už tretí ročník, ktorý je známy rozmanitosťou terénu, zlým počasím a napriek tomu vysokou účasťou. Tento rok tomu nebolo inak. No predsa len bol tento ročník Spiš 2009 trochu iný. Hlavne z organizačného hľadiska sme posunuli hranice samostatnosti PCS trochu ďalej. Trasy sme pripravovali v spolupráci s klubom „Terénny tím“, ktorý sa ukázal ako spoľahlivý partner aj do budúcnosti. Zišlo sa nás 14 vozidiel a keď pripočítam vozidlá „Terénneho tímu“, tak nás bolo asi 18. Ale pekne od začiatku.

Magický dátum 13.piatok sa nijako neprejavil na presnosti príchodu účastníkov a na naše počudovanie sme sa v Levoči takmer všetci zišli presne podľa plánu. Po spoločných privítaniach a prípravách vozidiel na ďalší program sme sa presunuli priamo pod Spišský hrad do Spišského Podhradia, kde sme mali pripravené ubytovanie v penzióne u Pacáka. Svojim príchodom sme trochu narušili jemný a kľudný víkend tohto malého mestečka a penziónu. Mimochodom, už od prvých chvíľ keď sme boli s Milanom P. rezervovať ubytovanie, mi bolo jasné, že plné obsadenie penziónu môže u jeho majiteľov vyvolať určité napätie a nervozitu. No myslím, že p.Pacák aj s manželkou sa snažili a pripravili nám príjemné ubytovanie a pohostenie. Keď sme sa ubytovali, tak sme sa po spoločnej večeri skoordinovali a vyrazili sme na nočnú jazdu. Keďže na Spiši celý týždeň pršalo, bolo jasné, že pripravená jednoduchá trasa na nočný výjazd môže miestami prekvapiť. Väčšina áut bola pripravená na výbornú a hlavne obutie vozidiel bolo príkladné. To sa prejavilo aj na plynulosti prejazdu. A ani ku koncu dňa sa našťastie piatok 13. nezapísal svojou zlou povesťou. Keď sme prišli naspäť do penziónu, dohodli sme sa, že si dáme po pivku a pôjdeme spať, aby sme boli pripravení na ďalší náročný deň. No prípravy trvali do rána a keď nás krčmár p.Pacák o pol druhej ráno prosil, aby sme už končili, tak nás to prebralo a dali sme si ešte niekoľko kôl. Každopádne končili sme cca o pol tretej ráno.

Raňajky sme mali pripravené o 8:00 a po nich sme išli na exkurziu Spišského hradu. No ráno a celé doobedie bolo Spišské Podhradie a hrad v opare hmly, tak sme si mohli len čiastočne vychutnať krásy Spišského hradu. Vediac o tom, že „Terénny tím“ niekde v lese pre nás pripravuje guláš, sme sa pobrali na miesto stretnutia s Lubom z „Terénneho tímu“ z Vyšného Slavkova. Guláš bol fantastický a tak sme sa všetci najedli do sýtosti. Začal sa ďalší deň plný jazdenia. Trasy „Terénneho tímu“ boli pripravené veľmi dobre a nebolo núdze o niektoré stredne náročné úseky. Myslím, že tí skúsenejší nemali s ničím problém a naopak ukázali sa niektoré slabiny tých menej skúsených. Ale veď o to nám v PCS presne ide. Ukázať nováčikom, čo všetko naše autá dokážu a na vlastnej koži si môžu vyskúšať záludnosti jazdy v teréne. Na konci nášho sobotňajšieho pojazdenia bol pripravený úsek určený len pre vozidlá s pneumatikami MT. Ako som už písal, obutie na našich autách bolo príkladné a tak väčšina účastníkov sa rozhodla o prejazd týmto úsekom. Ostatní, čo bola len malá hŕstka áut s pneumatikami AT a myslím, že jeden na nových MT-čkach obišli náročný úsek po jednoduchšej trase. Napokon všetci zdolali tento úsek s menšími, alebo väčšími problémami bez ujmy. A tak sme sa dostali na koniec sobotňajšieho dňa. Po večeri sme si pustili videá z predošlých akcií a naše pozvanie prijali chalani z „Terénneho tímu“. Takto sme prešli do ďalšieho skorého rána. V nedeľu raňajky a hurá do terénu. Ako som písal na začiatku o počasí, tak musím ešte poznamenať, že v piatok aj v sobotu nepršalo a bolo celkom pekne (až na tú hmlu na hrade). No v nedeľu sa to naplnilo a pršalo celý deň. Ale aj tak sme na nedeľnom odkalisku strávili príjemné chvíle s kamarátmi, autami, navijákmi a o zábavu sme sa starali každý ako dokázal. Myslím, že každý ťahal každého a každý bol ťahaný. Na obed sme si tradične zakrojili slaninku, cibuľku a ďalšie dobroty. Dobre najedení sme sa rozišli domov.

Poďakovanie za dobre pripravenú akciu opäť patrí v prvom rade Milanovi P. z SN, ktorý bol styčný bod v osobnej komunikácii s partnermi akcie. Ja osobne ďakujem mojej rodine, že to so mnou vydržali a boli mi tiež veľmi nápomocní pri prípravách tohto stretnutia. Taktiež nesmieme zabudnúť na „Terénny tím“ a napokon v mene PCS ďakujem všetkým zúčastneným za disciplinovanosť a správnu vybavenosť svojich vozidiel. Autá sa umyjú, škrabance sa zaleštia, my sa tešíme na ďalšiu akciu a stretnutie s veľkou rodinou Pajerákov.

Tomáš Hollý ml. ( hollyml )